Macarons 😀

 

20161015_201124-1

70 gr. zahăr vanilat
230 gr. zahăr pudră
120 gr. făină de migdale
4 ouă
2 gr. sare
Colorant alimentar
230 gr smântână pentru friscă

 

20161015_181437-1

 

Cum preparam
-Bolul 1.
Separam albușurile de gălbenușuri. Și folosim doar albușurile. Le zbatem până încep să facă spumă și imediat punem aproximativ 30 gr de zahăr pudră. Zbatem bine până spuma devine consistentă. Un secret: spuma este gata dacă întoarcem bolul cu gura în jos și nu curge albușul din el. Punem colorant și mai amestecăm jumătate de minuta.

 

20161015_183640-1
-Bolul 2.
Într-un alt bol amestecăm făină de migdale și zahărul pudră rămas. Nu uităm mai intii sa-l trcemprin sita.

20161015_182251-1
-Punem câte puțin din bolul 2 peste albușul zbătut si amestecăm de jos în sus. Cu mare grijă. Regula spune ca trebuie să amestecăm aproximativ de 50 de ori. Astfel ca să devină compoziția omogenă. Secret: este gata aluatul cand ridicăm spatula și aluat curge de pe ea ca o panglică lată.


-Turnam compoziția într-un pos iar în tavă punem hârtie de copt. Mingiulitele trebuie să fie la aproximativ 3 cm distanță una de alta pentru că macarons-ul își v-or mări diametrul și să nu se lipească unul de altul.
După ce umplem tava o lovim de câteva ori de masă pentru ca mingiulitele noaste să devină late. Dacă au virfuri le apasăm puțin cu degetul ca să se topească. În cazul ăsta înseamnă că nu a fost amestecat destul aluatul.

Dăm la cuptor macarons-urile. Eu nu am privit la ceas să văd în cât timp sunt gata însă le-am verificat din când în când. Au ieșit unele crăpate și știu de ce: le-am amestecat mai puțin decât trebuia.
După ce le scoateți din cuptor, lăsați-le să se răcească puțin si apoi luati-le de pe tavă. Se iau mai ușor și nu se rup.


Umplutura.
Am amestecat bine smântână cu puțin zahăr și colorant. Am turnat crema pe un macarons și am lipit cu al doilea. Și tot așa până la ultimul. Eu am umplut macarons-urile și cu cremă de ciocolată. Au ieșit bune chiar dacă nu toate aveau aceeași dimensiune.

20161015_201213-1
Apropo … am găsit foarte greu făină de migdale. Găsisem lapte și lapte praf de migdale și unt de migdale numai nu făină. Într-un am găsit în compartimentul unde se vând chitibusuri pentru copt (mărgeluțe, floricele, colorant alimentar…)

20161015_201646-1

Lasă un comentariu